Szprycha nr 8. Nowe połączenia dla śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego

CPK  to nie tylko nowe lotnisko, ale też linie kolejowe. Szprycha nr 8 w ramach Programu Kolejowego CPK to przede wszystkim modernizacja istniejących linii wraz z elektryfikacją odcinka na zachód od Opola. Do sieci połączeń dalekobieżnych zostaną też włączone m.in. Nysa i Kłodzko.

Dzięki planowanym inwestycjom spółek CPK i PKP Polskie Line Kolejowe, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 8 podróż z Warszawy do Nysy skróci się o półtorej godziny (i wyniesie 3 godz. 15 min). Standard infrastruktury poprawi się. m.in. dlatego że zelektryfikowany zostanie odcinek Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki. Szybciej dojedziemy też np. do Opola i Częstochowy. Zakładane inwestycje ułatwią podróże łącznej liczbie prawie 1,5 mln mieszkańców powiatów wzdłuż tej trasy.

Korzyści dla pasażerów jest więcej. Nysa i Kłodzko zostaną włączone do sieci połączeń dalekobieżnych. Istotnie usprawni się skomunikowanie z centrum Polski m.in. Piotrkowa Trybunalskiego i Częstochowy. Szprycha nr 8 poprawi dostępność transportową woj. śląskiego, opolskiego i dolnośląskiego, zapewniając szybsze podróże między miastami w rejonie i do stolicy –– mówi Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK.

Łączna długość linii kolejowych w Polsce wynosi dziś ponad 19 tys. km. Od początku lat 90. zostało rozebrane ponad 5 tys. km linii. Nowe inwestycje są potrzebne, ponieważ od lat 80., kiedy zakończono realizację Linii Hutniczo-Siarkowej, a wcześniej Centralnej Magistrali Kolejowej, nie budowano w Polsce na dużą skalę szlaków kolejowych. Program CPK to pierwszy plan budowy nowej infrastruktury kolejowej od tego czasu.

 

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.